اخبار دیجیتال

چگونه اکسپلور اینستاگرام را به شیوه دلخواهمان تغییر دهیم

اکسپلور اینستاگرام را می‌توان محبوب‌ترین بخش این پلتفرم دانست. با این حال احتمال شما هم گاهی درگیر پست‌هایی نامناسب در این بخش می‌شوید که آزارتان می‌دهد. اما چگونه می‌توان اکسپلور را به شیوه دلخواه تغییر داد؟

 

ر اکسپلور ، اینستاگرام چندین فاکتور را در نظر گرفته و سپس با توجه به آن‌ها ، پست‌های مختلفی را از کسانی که شما آن‌ها را هنوز فالو نکرده‌اید ، نشان می‌دهد. اینستاگرام پست‌هایی را که به شما نشان‌ می‌دهد ، با فاکتور‌های زیر در نظر می‌گیرد:

  • اولین و مهم‌ترین موضوع ، پست‌هایی است که شبیه آن‌هایی هستند که ذخیره‌شان کرده‌اید
  • براساس پست‌هایی که لایک کرده‌اید
  • پست‌هایی که مشابه محتوایی هستند که آن‌ها را دنبال (فالو) می‌کنید
  • پست‌های مشابه آن‌هایی که زیر آن‌ها کامنت گذاشته یا برای دوستانتان ارسال کرده‌اید
  • طبق ویدیوهایی که مشاهده کرده‌اید
  • و پست‌هایی که خود اینستاگرام می‌خواهد شما آن‌ها را ببینید

حال بسیار پیش می‌آید که شما پست‌هایی را که می‌بینید ، نپسندید. با ما همراه باشید تا پاکسازی اکسپلور را به شما آموزش دهیم.

 

تغییر اکسپلور به شیوه دلخواه

اولین و مهم‌ترین نکته برای تغییر اکسپلورتان به شیوه‌ی دلخواه ، مربوط می‌شود به تغییر عادات تعامل خود با پست‌هایی که مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال ، اگر نمی‌خواهید که در اکسپلور خبری از پیج‌های سینمایی باشد ، پس نباید پیج‌های سینمایی را زیاد دنبال کرده یا پست‌های آن‌ها را براساس عادت ، لایک کنید. بنابراین در نظر داشته باشید که تنها ، محتوایی که آن‌ها را دوست دارید ، مشاهده کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید تا اکسپلورتان باب میل شود. البته که اینستاگرام برای تغییر عادات اکسپلور ، به زمان زیادی نیاز دارد و شاید در چند روز اول آثار خیلی از کار‌هایی که می‌کنید را ، مشاهده نکنید. بنابراین صبور باشید.

 

پاک کردن هیستوری

یکی از کار‌هایی که می‌تواند سریع‌تر باعث شود تا اکسپلور ، رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد ، پاک کردن تاریخچه جستجوی اینستاگرام است. کافی است که روی پروفایل خود از گوشه سمت راست ضربه بزنید و وارد بخش تنظیمات از طریق منوی سه خط که مشاهده می‌کنید شوید. سپس به به بخش Security بروید و گزینه‌ی Search History را پیدا کنید. در نهایت هم Clear All را بزنید.

 

استفاده از گزینه Not Interested

دومین راهی که با آن می‌توانید اکسپلور اینستاگرام خود را پاکسازی کنید ، استفاده از گزینه Not Interested است. با استفاده از این گزینه در پست‌هایی از اکسپلور که آن‌ها را نمی پسندید ، می‌توانید به پلتفرم بفهمانید که علاقه شما به چه سمت و سویی است و به این ترتیب ، اینستاگرام در دراز مدت پست‌هایی که آن‌ها را دوست دارید ،‌ به شما نشان می دهد.

برای این کار کافی است که روی پست مورد نظر در اکسپلور بروید ، گزینه ۳ نقطه را در گوشه تصویر بزنید و سپس گزینه Not Interested را انتخاب نمایید و کار تمام است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *