اخبار دیجیتال

بررسی مشکلات آیپد که مانع از جایگزینی کامپیوتر با آن‌ها می‌شود

بررسی مشکلات آیپد که مانع از جایگزینی کامپیوتر با آن‌ها می‌شود

مشکلِ عظیم کیبورد

یکی از بزرگترین مشکلات محصولی به مانند آیپد که به حرفه ای بودن آن کمکی نمی کند ، کیبورد لمسی است.در دنیای امروز کنار هر محصول هیبریدی یک کیبورد فیزیکی نیز وجود دارد ولی آیپد این محصول را بهمراه ندارد.

البته آیپد یک کیبورد جانبی نیز بهمراه خود دارد اما با توجه به تجربه ی شخصی بنده این کیبورد تحت هیچ عنوان به اندازه ی یک کیبورد لپ تاپ کارایی ندارد.علاوه بر این ها لوازم جانبی اصلی آیپد بسیار گران تر از لپ تاپ هستند و چندان ارزش خرید ندارند.

مرورگر سافاری برخلاف کروم ، تجربه‌ی وبرگردی دسکتاپ را به آیپد‌ها می‌آورد و حتی گزینه‌ای به نام Request Desktop Site دارد تا تجربه‌ی وبگردی روی آیپد ، بهتر از سابق باشد. سافاری در باز کردن وبسایت‌های پیچیده و سنگین مانند فیسبوک فوق‌العاده عمل می‌کند در حالی که کروم اصلا عملکرد قابل قبولی ندارد. با این حال ، بسیاری از سایت‌ها روی آیپد تجربه‌ی کاملی را مانند نسخه‌های دسکتاپ ارائه نمی‌دهند.

 

برخی از CMS‌ها ( سیستم‌های مدیریت محتوا) روی آیپد به خوبی باز نمی‌شوند و این بدان معنی است اگر به دنبال فعالیت‌های حرفه‌ای مانند ویرایش وب، انتشار مقالات یا پیوستن به جلسات آنلاینی که زمینه‌ی آن‌ها برنامه Zoom یا Skype نیست، هستید، با مشکل روبرو خواهید شد.

در مرورگر سافاری ، اگر هنگام کار با یک سایت به تبی جدید باز کنید و کمی درون آن به وبرگردی بپردازید ، هنگام بازگشت به صفحه‌ی اول ، به احتمال زیاد با لود شدن مجدد مواجه خواهید شد که بسیار آزاردهنده است چرا که آیپد‌ها تبلت‌هایی بسیار قدرتمند هستند که مشکلی را نباید در زمینه‌ی وبگردی ارائه دهند. به طور معمول این مشکل را می‌توان در سیستم‌های ضعیف مشاهده کرد و با اینکه آیپد‌ها نیز رم پایینی دارند اما به دلیل بهینه‌سازی‌های سیستم عامل iPad OS نباید به چنین مشکلاتی بربخورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *